dilluns, 12 d’octubre del 2009

¿Día de la Hispanidad?

Em produeix una gran satisfacció haver anat a classe avui, en un dia com aquest, el de la hispanitat, sense veure banderes espanyoles i sense sentir discursos que fan xiular les orelles a qualsevol català. Com la majoria de la gent, m'encanta tenir un dia més per fer la meva però he de dir que en aquest dia treballaria més que mai per tal de no haver de celebrar una cosa com aquesta. No és que la hispanitat no tingui aspectes interessants, és que el concepte encara s’utilitza per justificar la opressió nacional de Catalunya, per exemple. Em seria indiferent celebrar el dia nacional de qualsevol altre lloc però en aquest cas se’m fa antipàtic que et vinguin a refregar que encara formes part d’un Estat en el que no tens cap ganes de ser-hi

El que m’ha indignat en consultar un xic com ha anat la jornada és la burxada que el nou govern del País Basc ha fet a la societat que teòricament representa. No en tenen prou en crear les eleccions menys democràtiques dels últims 30 anys posant al capdavant del govern a dos partits que no volen creure en aquesta nació. En un dia com aquest han fet participar el govern basc d'actes en què per principis aquesta institució mai havia participat. Una manera més de posar el dit a la llaga.
Sé que Montilla no ha anat a la desfilada, tot i que fos al·legant motius familiars per mi ja és suficient.